Hrvatskoj se dogodio Thompson! Pažljivo
njegovani „fenomen“, koji je na početku bio tek odraz duha vremena rata
i agresije, da bi se kasnije pretvorio u svojevrsnog showbizz „Trojanskog
konja“, preko koga su se u hrvatski mainstream trebali ugarati
sentimenti za propalu NDH.
Kao što smo imali prilike svjedočiti prije nekog
vremena ovaj projekat je potpuno uspio, jer je taj za mnoge „kontraverzni
pjevač“ i autor tankih pjesama uspio u Zagrebu okupiti pola miliona
ljudi! Da bi to bilo moguće praktički cijeli državni aparat Hrvatske je morao
biti upregnut.
Šta je to što toliku masu (u nacionalnoj ekstazi)
privlači kod MPT-a? Kvalitet pjesama? „Umjetnički izričaj“?
Možda dio publike i (zaista) misli da je to nešto
muzički i sadržajno kvalitetno, a ne najvećim dijelom „pozajmljeno“ sa regionalne
ili međunarodne scene (i ideološki nadopunjeno naravno), ali je suština je u
tome da se na koncerte MPT-a ne ide (samo) radi muzike ili „spektakla“.
Zbog ukupne konotacije, konteksta, ali i
otvorenog zagovaranja nacionalističkih ideja ili „vrijednosti“ propalih režima
- MPT je najvećim dijelom političko-zabavljački i crkveno-ideološki Projekt,
a što se itekao moglo lijepo vidjeti tokom koncerta u Zagrebu.
Ništa se nije tu puno skrivalo ili prepuštalo
mašti - od dronovskih križeva i Gospi u zraku, popa na pozornici,
pa do ustaških pokliča – prije... tokom i nakon koncerta. Sve bilo dobro planirano
do najsitnijih detalja. Sve je nosilo neku „poruku“.
Glavni cilj mega-koncerta je (osim velike zarade)
bio i pokazati da se ovakvi masovni derneci mogu održavati i u većinski liberalnom
Zagrebu ili bolje reći baš zbog toga! Zbog toga što većinski Zagreb
godinama odbija biti ono što je većina Hrvatske - dio vlasti HDZ-a i njegove
logističko-ideološke „priključenije“. Tu, na gostujućem terenu za desničare
se htjelo pokazati kako ovakvi koncerti nisu samo za obljetnice Oluje ili tradicionalnu
provinciju.
Zagreb je morao pasti i sve snage su se posložile
i postrojile da bi se to zaista i dogodilo.
Pri tome im je pomogla i smušena (navodno lijeva?)
vlast u Zagrebu, koja je samo gledala kako da se taj događaj poput neugodnog
pljuska što prije dogodi i okonča, kako ne bi morala „prljati ruke“ sa
ovakvim pričama. I baš tu je napravljena ključna greška, te su sva kasnija regiranja
samo nemušta prenemaganja uz napomenu kako takvih koncereta neće više biti u
glavnom gradu Hrvatske!
Nije se proslavio niti ostatak opozicije. Oni
desni su bili radikalniji čak i od HDZ-a, ali se SDP doslovno pred koncert
zabio u „političku mišiju rupu“, da bio onda kada je sve već završeno, a šteta
počinjena, kao snažno oglasio.
Opozicija i dobar dio liberalne scene naivno je i
s dozom podsmijeha dočekala cijeli događaj ne razumijući šta se "iza brda valja". Da MPT nije došao da bi samo gostovao,
već da bi ostao i da pri tome ima praktički neograničenu logistiku (HDZ i Crkva).
Lijeva i liberalna scena u Hrvatskoj na isti način je nespremno dočekala MPT-a, kao što se to dogodilo u SAD sa Trumpom i njegovim MAGA pokretom.
Mnogo toga je projektu MPT-a u Zagrebu išlo na ruku: od nikada jačeg HDZ-a, preko opće atmosfere jačanja desnih političkih profilacija u Evropi i SAD, pa do lako utvrdljive činjenice da su centar i ljevica u Hrvatskoj praktički bez borbe - prepustili narativ domovinskog rata Crkvi i HDZ-u.
Onima, koji se čude kako to da je toliko
ljudi došlo na koncert u Zagrebu, iako su jako desne političke opcije praktički minorne
treba pojasniti kako je ekstremna hrvatska desnica samo vrlo pažljivo „ušuškana“
u HDZ, gdje itekako djeluje i ima utjecaja i to prije svega preko formalnih ili
neformalnih udruga i organizacija.
I dok je (lažna) ljevica spavala nadajući se da će
sve brzo proći – lider HDZ-a i premijer Andrej Plenković je mogao samo jedno –
dati sve što je trebalo da se koncert održi, pa još i kasnije „pojašnjavati“
kontekst ZDS pozdrava iz vremena NDH,
koristeći istu retoriku, koju godinama plasira najdesnija hrvatska desnica.
Možda izgleda pragmatično i prikladno trenutku, ali HDZ je ovim činom „prešao granicu“ legitimnog konzervatizma i
otišao na stranu žestoke desnice, koja više - „nema kočnica“.
Jutro nakon koncerta Hrvatska se probudila... drugačija. Za početak ZDS usklik je „legitimno“ izgovoren u Saboru RH!?
Tek ćemo vidjeti kakve će sve to posljedice imati na javnoj sceni i to ne samo Hrvatske.
Vidješe djeca, bilo ih je šest
Prelijepu ženu na oblaku stoji
I mahnula rukom kao u snu
Anđeli moji dođite tu.... (Gospin dom)
Nema komentara:
Objavi komentar