Pretraži ovaj blog

ponedjeljak, 14. srpnja 2025.

SLUČAJ AJB: KATIL FERMAN STIŽE IZ KATARA!

 


Stručna javnost je „konsternirana“ – javnost na društvenim mrežama „šokirana! Gasi se Al Jazeera Balkans (AJB)!

Povlače se i jake riječi o gašanju profesionalnog pristupa novinarstvu. Neki u svemu vide i teorije zavjere.

Cijela priča, međutim, nije tako jednostavna kao što, možda, na prvi pogled – izgleda.

Svaka ozbiljnija televizija, a posebno ona regionalna ili globalna, je skupa priča – reći će vam svi oni koji se bave medijskim poslom. Ali, valja reći kako AJB, kao ni sve primarno info kuće nije ustanovljena kako bi pošto-bila komercijalno isplativa, već prije svega utjecajna.

Kako kod „obične publike“, tako i kod onih koji „donose odluke“ (decision makers).


AJB je krenula ambiciozno i sa novim standardima produkcije uz plaće, koje su i po nekoliko puta prelazile preko prosječnih primanja medijskih djelatnika u regiji. Ulagalo se u tehniku, ali i program. Nisu to bile zabavne (komercijalne) produkcije, već upravo suprotno – mahom dokumentarističke ili obrazovne.

Za, reklo bi se, “zahtjevniju publiku u regiji”.

Međutim, Koliko je te i takve publike u regiji uopšte bilo? Da li su se ulaganja mogla isplatiti? Teško, ali nije to bio glavni problem.

AJB centrala je dovoljno jaka da poslovanje na (Zapadnom) Balkanu može “kompenzirati”, pa je problem ove TV bio u tome što nije bila dovoljno utjecajna. Njena gledanost nije rasla kako se projekt razvijao godinama, već je upravo suprotno – padala!?

AJB je doslovno i previše revnosno provodila koncept nekakve hinjene neutralnosti i prezentacijskog novinarstva, te su joj programi izgledali vizuelno i tehnički lijepo, ali i sadržajno neatraktivno. Nekako plošno i tek na nivou dobro obrađenih informacija, te bez ulaska u dublje priče i analize.

Pogotovo ne na sklizak teren “afera”.

Uostalom, sjećete li se bilo koje afere, koja je nastala kao posljedica izvještavanja ove televizije?

Njen program je u uređivačkom smislu bio puno bliži pravim javnim televizijma, nego projektima iza kojih stoji krupni kapital. U ovom slučaju vladajuće familije prebogatog emira(ta) Katara.

Svojevrsni zamor materijala se posebno osjetio u zadnjih par godina kada je AJB izgubila ekskluzivitet jedinog pravog news kanala u regiji, te je nastavila po starom kao da se nije pojavilo nekoliko sličnih, ali puno atraktivnijih televizija.

Svaka čast uredno posloženim vjestima, dokumentarcima i pristupu materijalma “majke firme”, ali publika je tražila nešto više od tehničke izvrsnosti i novinarske korektnosti.

I tako… kada se pomiješa skupo (milionsko) održavanje Sistema na više lokacija u regiji i slaba gledanost (čitaj vrlo mali utjecaj) – dođe se do tačke kada se neko, bez obzira na “dubinu džepa” zapita: “A treba li nama to uopšte”?

Dodaju li se tome i neke “okolne priče” i glasovi kako je u poslovanju bilo “muljaža”, jasno zašto je iz Dohe poslan “katil ferman”.

Bio to nekakav “novi YUTEL”, što ne treba čuditi obzirom da je na čelu oba projekta stajao neizbježni Goran Milić… i oba su neslavno ugašena.

Dok je bilo para… bilo je i televizije.

 

In my dreams I have a plan

If I got me a wealthy man

I wouldn't have to work at all, I'd fool around and have a ball

Money, money, money

Must be funny

In the rich man's world 

(ABBA-“Money Money”)

 

 


 

 

 

 

 

 



 


Nema komentara:

Objavi komentar

SLUČAJ AJB: KATIL FERMAN STIŽE IZ KATARA!

  Stručna javnost je „konsternirana“ – javnost na društvenim mrežama „šokirana! Gasi se Al Jazeera Balkans (AJB)! Povlače se i jake riječ...